札幌ハートセンター

札幌ハートセンター
Dr Fujita's blog. Enjoy it

2014年11月23日日曜日

落葉 紅葉

北海道では、紅葉はありますが、黄色が多く、京都の紅葉とは違います。そして、京都には数え切れないほど、来ていますが、この季節にくることは初めてかもしれません。前後にはよく来ましたが。
歴史のある京都で、日本的美しさが作られた紅葉は素晴らしいの一言です。

写真は、南禅寺 天授庵です。
ただ、人混みがすごいのですが。

Fallen leaves and autumn leaves

Leaves change their colors in Hokkaido, but lots of them change to yellow which is different from Kyoto. I have been to Kyoto countless times but it might be the first time to visit during this season. I have been here many times before and after the fall season though.
I cannot say anything other than beautiful when I see this “Japanese beauty” of autumn leaves especially in the historical city Kyoto.

This is the picture of Tenjyuan at Nanzen-ji
This place is so crowded with people.

2 件のコメント:

yuzu さんのコメント...

北海道はモノトーンの季節ですが、向こうは紅葉のですね。
上旬に用事で名古屋や伊勢の方に行きましたが、紅葉が始まったばかりで秋を二度迎えた感じがしました。同時期に京都に行った人は、とても寒かったと話していました。
確かに北海道は黄色が多いですね。
中島公園の銀杏並木がとてもきれいでした。

rotaman さんのコメント...

黄色は北海道ですね。北海道は自然の美しさでしょうか?京都は自然と人工のコラボという感じですね。